Közlekedési beruházások
A kormány foglalkozott a 2014 és 2020 közötti időszakra vonatkozó operatív programokkal, közöttük a közlekedésfejlesztéssel. Az erre a célra szánt országos források negyedét Hajdú-Bihar megye és Debrecen kapja.
A témában tartott debreceni sajtótájékoztatón - 2014. november 18-án -Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: 'A múlt héten a kormány véglegesítette azokat a nagyprojekteket, amelyek a 2014-2020-as időszakban az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) keretében valósulnak majd meg, illetve előtte egy héttel fogadta el a kormány azt a listát, amelyben szerepelnek a vasúti, közúti fejlesztések, de ezek a vízi és légi közlekedést is érintik. Ezek a fejlesztések korszakváltást jelentenek és alapvetően meghatározzák a gazdaság fejlődésének lehetőségeit is. Nagyon fontos kiemelni, hogy Magyarország számára európai uniós forrásból nettó 1605 milliárd forint áll rendelkezésre az említett időszakban, amit természetesen ki kell még egészítenünk a hazai költségvetésből. A közúti projektjeink összességében mintegy 600 kilométernyit tesznek ki. Ennek forrásigénye 1500 milliárd forint, ebből 1100 milliárdot az autópálya- és gyorsforgalmi útfejlesztésre fordítunk. A kormány elsődleges szerepet szánt az autópályák országhatárig történő meghosszabbításának. Ez a vállalás ebben a programban benne van, mint az is, hogy a megyeszékhelyek magas szintű gyorsforgalmi utakat fognak kapni. A Liszt Ferenc repülőtér bekapcsolása a vasúti hálózatba mintegy 50 milliárd forintba kerül. örömmel jelenthetem, hogy az M3-as, az M6-os, az M2-es, M30-as autópályák, az M85-ös autóút országhatárig tartó szakaszai el fognak készülni.
Hajdú-Bihar megyébe nagyon komoly fejlesztésre szánt források érkeznek. Folytatjuk az M35-ös autópályát az országhatárig. Meg fog valósulni a Debrecen-Nagyvárad gyorsforgalmi kapcsolat. A 471-es főút két ütemben újul meg. Megépül a 4-es főközlekedési út debreceni déli elkerülő szakasza is. A térségbeli vasúti pályafelújítás Cegléd és Püspökladány között befejeződik, s megkezdődik a Püspökladány és Debrecen közötti szakasznak az óránkénti 160 kilométer/órás sebességű haladást lehetővé tevő felújítása is' - mondta Tasó László.
Papp László, Debrecen polgármestere a város legfontosabb tervezett beruházásának az eddig intermodális közlekedési központként emlegetett főpályaudvar megvalósítását nevezte. Kiemelte: 'A vasúti, villamos-, trolibusz-, autóbusz- és személygépkocsi-közlekedést koordináló főpályaudvar közvetlen összeköttetésben lesz az országban jelenleg egyetlen, vasúti kapcsolattal rendelkező debreceni repülőtérrel, s a 4-es főút déli elkerülő szakaszának elkészültével együtt jelentős fejlődésnek indulhat a város déli, repülőtéri iparterülete. A főpályaudvarnál a föld alatt vezetik majd el a 4-es főút nyomvonalát, és a Sámsoni úton is alagúttal szüntetik meg a közúti-vasúti kereszteződést. A Petőfi tér is megújul.'
Pajna Zoltán, a Hajdú-Bihar Megyei Közgyűlés elnöke szerint a megye déli térségében tervezett közlekedési infrastrukturális beruházások - az M35-ös, a 4-es, a 48-as utak, valamint a magyar-román határátkelők fejlesztése - alapvetően megváltoztatják az ott élők helyzetét.